Berbuka di Pelembahan Nil

>> Saturday, August 29, 2009

Beginilah keadaan Ramadhan yang kami sambut di Pelembahan Nil ini. Suasana yang sememangnya meriah tiada bandingan di tempat lain. Sikap dan cara hidup arab di sini akan berubah dan cukup berbeza berbanding di bulan-bulan lain. Berubah segalanya menjadi baik soleh solehah.

Undangan warga Malaysia untuk iftor iaitu berbuka puasa bersama samada di masjid atau rumah mereka sudah menjadi rutin sejak dahulu kala. Menunjukkan masyarakat arab masih lagi raspek Mahasiswa Al-Azhar mahunpun Perubatan yang menuntut ilmu di sini. Jadi jangan buat perangai yang membuatkan tidak jemputan selepas ini. Pendek kata jaga sikap dan jangan tunjuk kaya.

Alhamdulillah syukur kita dikurniakan jemputan sebegini bahkan jemputan dengan penuh terhormat di penginapan Mahasiswa Malaysia dengan kenderaan yang disediakan mereka. Terkadang diberi lagi wang sumbangan sekitar LE 50 seorang. Ditambah pula dengan sedekah barang-barang seprti gula, beras, minyak dan lain-lain. MasyaAllah berkat bulan ramadan.

Kita perlu syukuri dan terus berdoa agar kesatuan kita terus utuh tanpa dipecah belahkan oleh mana-mana pihak.

Sayang DPMM.

1 comments:

محمد أليف جنيدي ابن حاج عبدالله August 29, 2009 at 4:05 PM  

salam..waa...bestnya berbuka kat sana..sini pun best jgak..alhamdulillah..teringtla plak mansurah..amin..jgn nakal2 dok sana..ada masa p talaqqi..raya nti nk p rumah enta blh??hehehehe..jumpa famly enta..

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP