Asri Rabbani meninggal dunia..Al Fatihah...

>> Thursday, August 13, 2009


Al Fatihah..Asri bin Ibrahim adalah seorang vokalis nasyid kumpulan Rabbani yang telah dikhabarkan kembali ke rahmatullah hari ini. Semoga rohnya dicucuri rahmat Allah swt dan digolongkan para solehin..

Mati adalah perkara pasti, dan ianya tidak diawalkan dan tidak dilewatkan walaupun sesaat kecuali dengan izin Allah. Ianya juga merupakan peringatan buat kita yang masih hidup untuk terus bersedia untuk menghadapi saat kematian tersebut.

Asri Rabbani yang telah banyak menyumbangkan dakwahnya melalui medium nasyid yang juga salah satu cabang untuk menyampaikan risalah Islam yang maha agung. Mudah-mudahan segala ilmu nasyid yang beliau sampaikan ini akan terus dikira sebagai amal Islami selagimana dimanfaatkan umumnya.

Sekadar itu saja, ucapan takziah buat ahli keluarganya dan marilah kita sama-sama sedekahkan Al- fatihah buatnya.....

Kata-katanya di blog http://asrirabbani.blogspot.com/ : Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP