Tahniah Anis Cemerlang UPSR

>> Friday, November 27, 2009

Alhamdulillah syukur kelmarin saya dapat menghubungi keluarga saya di tanah air dan berkesempatan untuk mendengar suara-suara kerinduan dari sanak saudara saya.

Disamping mengucap selamat hari raya dan melepaskan kerinduan, satu berita gembira buat saya juga apabila dapat tahu bahawa adik
perempuan saya (dialah sorang-sorangnya adik perempuan dalam keluarga) mendapat 4A 1B di dalam Ujian Peperiksaan Sekolah Rendah (UPSR) baru-baru ini. Begitu terkejut saya apabila mendengarnya, maklumlah setakat ini dialah 'ranking' yang mendapat keputusan tertinggi berbanding abang-abangnya dulu. Tahniah bangteh ucapkan! Begitu juga buat Ainin Sofia (sepupu) turut mendapat 4A 1B, tahniah kedua-duanya.

Sebelum ini saya hanya mendengar kabare adik us Kadir mendapat 3A 2B dalam UPSR tahun lepasnya, alhamdulilLah. Hari ini adik sendiri, jadi bertambah-tambah kezutan dan bersyukur!

Seperti kata hukama' Islam : "Barangsiapa yang berusaha keras, dia akan beroleh hasil diatas apa yang diusahakan. Dan barangsiapa yang malas dia akan rugi."

Semoga dalam peperiksaan mendatang pun beroleh kejayaan yang baik sebegini rupa. Akan tetapi ingatlah wahai adikku, kejayaan di dunia tidak semestinya menjamin kejayaan kita di akhirat. Oleh kerana itu, bangteh ingin berpesan agar pertingkatkan amalan dan iman kita didalam kehidupan seharian dan kejarlah keredhoan Allah SWT di dalam hidup kita ini.

وَمَن يَعۡمَلۡ مِنَ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ مِن ذَڪَرٍ أَوۡ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤۡمِنٌ۬ فَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ يَدۡخُلُونَ ٱلۡجَنَّةَ وَلَا يُظۡلَمُونَ نَقِيرً۬ا (١٢٤

Firman Allah SWT : "Dan barangsiapa mengerjakan amal kebajikan, baik laki-laki maupun perempuan sedang dia beriman, maka mereka itu akan masuk ke dalam syurga dan mereka tidak dizalimi sedikit pun."(An-Nisa' : 124)

Nota : Berbaju hijau tua ialah Anis Sofia (Adik) & Berbaju putih bertudung merah ialah Ainin Sofia (Sepupu)

3 comments:

Green_Zatil November 27, 2009 at 9:34 PM  

Salam.Congratz!
Which 1 is your sister?The pink or the green color hijab?

Amin Taufiq Bin Mohd Rifain November 28, 2009 at 2:36 AM  

salam..adik ana pakai tudung hijau tue..

Green_Zatil November 28, 2009 at 5:58 PM  

owh..x sama lak muka ngn enta..erm,nama adik ngn sepepu enta lbh kurang sama :)

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP