Sayangnya PMRAM kepada mahasiswa baru

>> Tuesday, November 10, 2009


Hari ini kita lihat PMRAM semakin ditohmah dengan begitu mencabar tambahan pula dikaitkan dengan isu politik yang berlaku di Malaysia mahupun Mesir. Namun, hakikatnya, dari dulu hingga kini PMRAM sentiasa basah dengan tuduhan, tohmahan serta fitnah-fitnah demi untuk menjatuhkan PMRAM di Mesir. Akan tetapi hasrat buruk lagi dengki itu masih belum tercapai selagi mana kekuatan ahlinya yang komited mencecah ribuan angka itu bersatu bernanung di bawah PMRAM. Ditambah pula fitnah-fitnah yang bertaburan pada PMRAM itu tidak didahulukan dengan bukti yang jelas dan kukuh. Hal ini mencelikkan lagi mahasiswa dan mahasiswi yang berada di Perlembahan Nil ini.

Baru-baru ini, PMRAM telah mengadakan satu ujian khas bagi mahasiswa baru. Ujian ini adalah semata-mata untuk membantu mahasiswa-mahasiswa Al-Azhar yang baru datang mendapat pendedahan awal mengenai imtihan qabul yang dianjurkan oleh Al-Azhar itu sendiri. Seperti yang dimaklumkan, kehadiran mereka mencecah 400 orang mahasiswa yang mana mereka ini berkobar-kobar dan bersemangat untuk menghadapi imtihan tersebut. Pelbagai pendapat dan pandangan dari pelajar-pelajar ini mengenai imtihan qabul yang bakal berlangsung. Apapun kesungguhan PMRAM dalam mengambil satu waktu kepada mereka dengan mengadakan ujian ini menampakkan kasih sayang PMRAM terhadap mahasiswa baru ini.


Sila layari http://www.pmram.org/index.php?option=com_content&view=article&id=721:450-orang-mahasiswa-baru-membanjiri-rumah-johor-rabaah&catid=1:pmram&Itemid=63

Buat akhirnya, saya ingin ucapkan tahniah kepada pimpinan PMRAM diatas program yang dianjurkan. Jangan berputus asa, Allah Maha Menghitung. Teruskan usaha kalian. Takbir!!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP