Selamat Pengantin Baru

>> Thursday, February 4, 2010

kad jemputan perkahwinan

Abd Kadir Umar ♥ Syaidatul Syakila Aini


Salam Mahabbah...

Selamat Pengantin Baru buat dua mempelai secocok yang akan bersatu di dalam satu payungan pernikahan pada 7 Februari 2010. Tarikh keramat ini mungkin menjadi satu kenangan yang amat berharga buat dua mempelai ini. Terpahat di lubuk hati hingga menjadi satu memori indah yang boleh diceritakan pada anak cucu mendatang. hehehe..jauh saya memikir..diri sendiri pun tak lepas lagi...(sambil tangan mengangkat doa untuk diri saya plak)

Dengan berbesar hati, saya ingin mengucapkan Tahniah buat sahabat istimewa Us Abdul Kadir Bin Umar (merangkap ahli bait Darul Thabat) diatas perkahwinannya dengan seorang serikandi istemewa pilihannya iaitu Dr. Syaidatul Syakila Aini. Semoga antuma diberi rahmat dan hidayah oleh Allah SWT. Itulah janji Allah pada insan yang mengikuti sunnah-sunnah Baginda SAW. Iringan doa buat antuma juga bahagia hingga ke akhir hayat dan bertemu di Jannah Allah SWT.

Perkahwinan ini merupakan satu-satunya perkahwinan yang sulung bagi mahasiswa di Mansurah. Apa yang sulungnya? Gabungan mantap diantara pengajian Islam dan Perubatan di sini (Mansurah khususnya). Kemungkinan besar menambahkan lagi keterbukaan pemikiran kita semua dalam memilih calon pilihan hati. Golongan ustaz berkahwin dengan doktor. Tidak menjadi satu masalah bahkan inilah buktinya. Satu gabungan yang mantap saya kira dan barangkali kemantapan ini memberi momentum yang begitu besar pada masa mendatang. Momentumnya adalah hubungan diantara golongan pengajian Islam dan Perubatan menjadi lebih kukuh dan lebih perkasa sehingga boleh duduk dalam satu rumah. Setiap perkara yang berlaku pasti punyai hikmahnya. Dan itu jugalah harapan saya.

Buat family saya di Malaysia, inilah salah satu majlis pernikahan yang bakal berlangsung walaupun secara realitinya kalian tidak dapat menggambarkan keadaan yang sebenar samada bentuk pelaksanaannya seperti di Malaysia atau tidak. Hakikatnya pengurusan perkahwinan disini amat mudah bahkan lebih mudah dari Malaysia dari pelbagai sudut...hehehe..nampak macam mengumpan tetapi itulah keadaan kami disini.

Buat akhirnya, marilah kita sama-sama mendoakan dua merpati (Us Abdul Kadir dan Dr. Syaidatul Syakila) ini berbahagia sehingga ke anak cucu. Barakallahu lakuma wa barakallahu alaikuma, wa jama'a bainakuma fi khair....Ameen ya Robbal 'Alamin....

Catatan :
1) Lepas nie boleh la kami panggil kat Us Kadir sebagai Dr Kadir yee..begitu gak ngan zaujah...hehehe..ke camne?? ;p
2) Macam mana ngan kawan-kawan yang lain? tak terasa 'seru' lagi ke bila nampak kawan kita sorang nie dah kawin...hehehe..

4 comments:

iman February 5, 2010 at 9:26 AM  

salam..alfu mabruk utk us kadir dn bkal zaujah..gabungan yg mantap..mkin rmai para us mncari golongan profesional. sblm ni us labib dgn zaujah, ustz vs engineer. Alhamdulillah...perkembangan yg mantap..enta bila lg? huhu...

Muhamad Amirul bin Hasim February 5, 2010 at 9:44 PM  

Buat family saya di Malaysia, inilah salah satu majlis pernikahan yang bakal berlangsung walaupun secara realitinya kalian tidak dapat menggambarkan keadaan yang sebenar samada bentuk pelaksanaannya seperti di Malaysia atau tidak. Hakikatnya pengurusan perkahwinan disini amat mudah bahkan lebih mudah dari Malaysia dari pelbagai sudut...hehehe..nampak macam mengumpan tetapi itulah keadaan kami disini.

siap ada bg tahu kat kluarga lg pasl perkhwinan ni..mmm.. mcm nak mntk dieorg restukan hang plk je... hahaha..


2) Macam mana ngan kawan-kawan yang lain? tak terasa 'seru' lagi ke bila nampak kawan kita sorang nie dah kawin...hehehe..


hang tu dah dapt..terus jer la, jgn tunggu lama2. Nanti kena 'kebas' br padan muka..hahaha

Amin Taufiq Bin Mohd Rifain February 6, 2010 at 12:33 AM  

to : amirul hasim,

erm...kn gtau la kat malaysia biar diorg nmpk sket perjlnn d cn..

aku xda sapa g nie..cane nk kawin?kalo da ada..mudah la..nie apa pun xdak g.. :( sub2

Muhamad Amirul bin Hasim February 6, 2010 at 9:09 PM  

haha amin...ko tngl sorang la lps ni..lepk umh aku jer la...

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP