Persepsi Tomyam

>> Friday, December 11, 2009

Tomyam ini andai dilihat dengan menggunakan mata dan aqal pendek pastinya kita akan mengatakan kesedapanya yang tidak berbelah bagi.

Namun, dua keadaan yang akan dirasai setelah kita merasaanya.

Pertama, barangkali ianya sememangnya sedap. Kedua tidak sedap.

Sedapnya tomyam ini setelah kita merasainya sendiri, dan begitu juga sebaliknya tidak sedap.

Sedap dan tidak sedap pula terbahagi kepada beberapa keadaan mengikut citarasa masing-masing.

Nalurinya, sesiapa yang ingin merasainya secara realiti, maka perlulah ianya merasa menggunakan lidahnya sendiri. Bukan sekadar dengar-dengar dari cerita orang lain. Mulut orang lain siapa tahu. takut ajinomoto terlalu banyak dalam tomyam tu, jadi dia akan mengatakan sedap.

Perlukah kita mempercayai??

3 comments:

Green_Zatil December 11, 2009 at 8:38 PM  

gPerlu...because different people have different taste..Means that,everyone have dissimilar point of view..:)

Muhamad Amirul bin Hasim December 13, 2009 at 3:56 AM  

sesedap hang je cakap sedap tu ada dua. Sedap ni merupakan perkara khilaf, ada yg kata "sedap dah, tp kurang masin" "ada yang akan kata sedap giler" "sedap tp masin"..dll

jadi..jawapannya.. kita tak perlu mempercayainya.. haha.. ajinamoto klu byk sgt blh termuntah makan tomyam tu.. huhu.

zulfaqar December 13, 2009 at 10:53 PM  

hehe...nmpaknya tomyam lak dijadikan isu.naper,xsbar kerr lidah nk merasainya?

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP